Dietari
de la setmana (27/01 – 31/01).
Una
setmana més hem passat ja i hem fet des de activitats orals en
classe fins a treballar el nostre treball de fin de trimestre i he de
dir que parlaré i em centraré molt més en un dia específic
d'aquesta setmana que va ser el dia en el qual la nostra professora
ens va posar un documental espanyol anomenat “La educación
prohibida” que encara que no ho hagi vist sencers, em vaig
identificar moltíssim. Parla de què la escola ha complert ja més
de 200 anys d'existència i és fins i tot considerada la principal
forma d'accés a l'educació. Avui dia, l'escola i l'educació són
conceptes àmpliament discutits en fòrums acadèmics, polítiques
públiques, institucions educatives, mitjans de comunicació i espais
de la societat civil. Des del seu origen, la institució escolar ha
estat caracteritzada per estructures i pràctiques que avui es
consideren majorment obsoletes i anacròniques. Diem que no
acompanyen les necessitats del Segle XXI. El seu principal fall és
troba en un disseny que no es considerat la naturalesa de
l'aprenentatge, la llibertat d'elecció o la importància que tenen
l'amor i els vincles humans en el desenvolupament individual i
col·lectiu. A partir d'aquestes reflexions crítiques han sorgit, al
llarg dels anys, propostes i pràctiques que van pensar i pensen
l'educació d'una forma diferent. “L'Educació Prohibida” és una
pel·lícula documental que proposa recuperar moltes d'elles,
explorar les seves idees i visualitzar aquelles experiències que
s'han atrevit a canviar les estructures del model educatiu de
l'escola tradicional. Com havia dit abans, em vaig sentir molt
identificada amb aquest documental ja que em va passar el mateix que
el passa a un dels protagonistes del documental. L'al·lot escriu què
pensa sobre el seu institut i la professora el crida dient-li que no
pot presentar o llegir alguna cosa d'aquella mena ja que no és res
bo per a l'institut i que tot el què diu, tampoc és veritat. El
jove desconcertat li respon que el que s'havia de fer era escriure el
què pensava i així ho era. Llibertat d'expressió nul·la als
instituts avui dia. A mi em va passar exactament el mateix. A més
d'estar d'acord amb tot el parlat al documental, em vaig sentir feliç
i trista al mateix temps ja que vaig veure per primera vegada molts
de persones, tant alumnes com professors que varen reconèixer el que
s'estava fent als col·legis avui dia i que res d'allò era bo. Jo
sempre vaig pensar el mateix i em sento feliç per saber que molta
gent més també ho pensa però per un altra banda, trista, per saber
que si tanta gent ho sap, perquè no canvien? Tant alumnes com
professors? Què i com serà l'institut que estudiaran els meus
fills? Una vegada més, és posat a l'aula de Psicologia un altre
documental que em vaig agradar moltíssim, totalment del meu interès,
de la actualitat, de la veritat d'avui dia que quasi ningú vol
veure.
No hay comentarios:
Publicar un comentario