Aquesta setmana des del dia 13/01 fins al dia 17/01, varen començar de debò el que es diu el tema cinc, el tema nou que fa referència a l'aprenentatge. Tenint quatre hores setmanals, el dilluns vam tenir per part de la professora la introducció del nou tema i també vam estar parlant d'algunes frases i cites sobre aprendre com per exemple, "Aprendre era un plaer intens. Aprendre equivalia a néixer. És tingui l'edat que és tingui, el cos experimenta llavors una mena d'expansió. No calç ensenyar a qui no sent l'alegria d'aprendre. Apassionar-es pel que és un altre, estimar, aprendre és el mateix." Aprendre és créixer dins d'un mateix. Per a mi, el coneixement és poder (des que sigui un coneixement sa i bó), aprendre és compartir, cuidar, estimar. Com a definició del tema, diríem que no és possible definir de forma precisa l'aprenentatge. Existeix un cert acord entre diversos autors en molts aspectes essencials del concepte d'aprenentatge que quedin reflectits en la següent definició: L'aprenentatge és un canvi relativament permanent en el comportament, que reflecteix una adquisició de coneixement o hablitats a través de l'experiència i que pot incloure l'estudi, la instrucció, l'observació o la pràctica. Els canvis de comportament són raonablement objectius i, per tant, poden ser mesurats.
També vam veure en aquest mateix dia, un video sobre un nadó al quin li fan sentir molèsties quan s'apropava un gat. A partir de diverses reproduccions del mateix, el bebè comença a tenir por i pànic de tot allò que se sembli a un gat, o que simplement sigui pelut. Al meu entendre, em sembla un tipus d'experiment horrible però en aquelles èpoques era diferent la visió que tenien sobre això. Bé, al dia següent, varen seguir amb el tema i ja passem als patrons innats de conducta, que diu que la conducta provocada és produeix com a reacció enfront dels esdeveniments ambientals. Les formes més simples de conducta provocada són: l'acte réflex, l'habituació i la sensibilització. La conducta és això, la capacitat d'aprendre de l'experiència i de respondre a les diverses situacions ambientals que estan programades en l'estructura genètica de les espècies. El següent dia, canviem d'aula i vam ser a l'aula audiovisual que conté ordinadors i així podríem organitzar els temes i preguntes del nou treball que haurem de fer per a aquest trimestre. El tema de treball que em toca a mi i a la meva altra companya és sobre la consciència. L'últim dia de classe de la setmana, ens endinsem més en el tema nou i vam estar parlant sobre el condicionament instrumental o operant de B. F. Skinner que descriu que l'aprenentatge d'una resposta voluntària és reforça o s'afebleix, dependent del fet que els conseqüències ens siguin positives o negatives. En el condicionament operant un organisme "opera" en el seu ambient, efectua respostes voluntàries per produir un resultat desitjable.
No hay comentarios:
Publicar un comentario